شناسهٔ خبر: 222467 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیشنهاد تبدیل ساختمان مرجع دریایی بندرلنگه به «نماد ایستادگی و جنایات جنگی»

ع مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فرماندار بندرلنگه در نشستی مشترک بر لزوم مستندسازی تجربیات دوران دفاع و بازسازی بنادر غرب استان با بهره‌گیری از فناوری‌های تاکید و پیشنهاد کردند ساختمان مرجع دریایی بندرلنگه به عنوان نمادی از ایستادگی مردم منطقه در برابر جنایات دشمن، حفظ و ماندگار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادرودریانوردی؛ در نشست مشترک «حسین عباس‌نژاد» با «فواد مرادزاده» فرماندار شهرستان بندرلنگه به منظور بررسی وضعیت زیرساخت‌ها و گزارش اقدامات انجام‌شده در جنگ اخیر برگزار شد.

 در ابتدای این دیدار فواد مرادزاده فرماندار شهرستان بندر لنگه با اشاره به نقش حیاتی بنادر در مدیریت بحران‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به نوع فعالیت و مسئولیت‌های حاکمیتی، مجموعه‌ی بنادر بیشترین تأثیرگذاری را در سطح شهرستان در ایام جنگ داشتند.

 وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده و رعایت دقیق الزامات پدافند غیرعامل، شاهد کمترین صدمات جانی در این حوزه بودیم، اظهار کرد: با استقبال از پیشنهاد یکی از شهروندان بندرلنگه مبنی بر حفظ میراث دفاعی منطقه پیشنهاد می‌شود ساختمان «مرجع دریایی» به عنوان نمادی از جنایات جنگی آمریکایی- صهیونیستی و همچنین مکانی برای بیان ایستادگی و مقاومت مردم لنگه حفظ شود تا حقایق این دوران پیش روی آیندگان قرار گیرد.

 سهم ۷۰ درصدی جامعه محلی در جابه‌جایی کالاهای ملوانی

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن تجلیل از حمایت‌های فرماندار بندرلنگه به عنوان نماینده دولت در منطقه غرب استان، به تبیین اهمیت مستندسازی وقایع اخیر پرداخت و گفت: تجربیات گران‌بهایی که در ایام «جنگ رمضان» به دست آمد، نباید فراموش شود؛ این تجربیات باید مکتوب شده و به عنوان مشعل راه در امور پیش‌ رو و برنامه‌ریزی‌های کلان قرار گیرد.

 «حسین عباس‌نژاد» با راهبردی دانستن جایگاه بنادر غرب استان از منظر حاکمیتی و ایمنی تردد دریایی، تصریح کرد: بازسازی نقاط آسیب‌دیده و استمرار چرخه عملیات در این مناطق در اولویت اصلی قرار دارد.

 وی ادامه داد: ۷۰ درصد کالاهای ملوانی با تکیه بر جامعه محلی و بخش عمده‌ای از سفرهای بین‌المللی از مسیر بنادر غرب این استان صورت انجام می‌شود که نشان‌دهنده وزن اقتصادی و اجتماعی این منطقه است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان بر رویکرد نوین در بازسازی‌ها تأکید کرد و افزود: نوسازی نقاط آسیب‌دیده صرفاً یک ترمیم ساده نیست؛ بلکه این اقدام با بهره‌گیری از روش‌های جدید مهندسی و نرم‌افزارهای روزآمد دنیا انجام می‌شود تا شاهد بنادری هوشمندتر و مقاوم‌تر باشیم.